Marts 2020
Covid-19 hjælp og foranstaltninger i Nordfyns Bank
Kunder, der rammes økonomisk af covid-19:
Det er vores intention i videst muligt omfang at hjælpe vores kunder, der måtte blive økonomisk ramt af covid-19. Det er meget individuelt og igen meget forskelligt om man er privatkunde eller erhvervskunde.
Her kan vi hurtigt hjælpe vores privatkunder:
- hurtig/smidig mulighed for at optage en kredit eller et lån på op til 3 måneders nettoløn
- mulighed for at bruge ydelsesoverspring på allerede eksisterende lån
Med disse løsninger kan vi skabe lidt økonomisk tryghed mens alt er uklart og uvist, og så finder vi en løsning i et længere perspektiv, når tingene atter er normaliseret .
Her kan vi hurtigt hjælpe vores erhvervskunder:
- tag kontakt til din rådgiver i Nordfyns Bank hurtigst muligt
- vurder om mulighedernes ændrede frister kan være en mulighed
Kontakt din rådgiver i Nordfyns Bank
Nordfyns Banks interne foranstaltninger for at undgå smittespredning
Med udgangspunkt i den aktuelle og skærpede situation omkring covid-19 har Nordfyns Bank valgt at gennemføre en række foranstaltninger for at imødegå at bidrage til smittebæring, og for at opretholde bankens funktionsdygtighed i tilfælde af, at en eller flere af koncernens medarbejdere bliver omfattet af karantæne eller inficeres af covid-19.
Det betyder blandt andet:
- at bankens 2 planlagte aktionærmøder er aflyst. Det er en trist situation, fordi vi sædvanligvis har nogle rigtig gode og hyggelige arrangementer, hvor vi har mulighed for at møde vores aktionærer. Men den fælles opgave vi har med at søge at begrænse den tiltagende smitte, tager vi yderst alvorligt, og vi har kun mødt forståelse og accept blandt vores aktionærer for den beslutning, der er truffet.
- at alle medarbejderes deltagelse i interne og eksterne arrangementer er sat på stand-by
- at bankens egne arrangementer er udskudt på ubestemt tid
- at der indtil videre ikke tilbydes fysiske møder samt fysisk betjening. Det gælder både i vores filialer og på hovedkontoret. Al henvendelse og kontakt sker via tlf., mail og on-line møder (filialerne har normal “åbningstid”
Vi håber på alles forståelse i den helt ekstraordinære situation, vores samfund befinder sig i.
Holger Bruun
Adm. direktør