Digitale løsninger
Net- og mobilbank
Ny Net- og mobilbank er nu tilgængelig for privatkunder
Er du vant til at bruge vores Mobilbank vil det være gensynets glæde. Hvis du alene bruger Netbank, vil det selvsagt været en forholdsvis stor ændring. Men vi er sikre på, at du bliver glad for det nye, når det lige får lov at bundfælde sig.
Få ting er ikke tilgængelig i den nye Net- og mobilbank.
Der er nogle få ting, som vi pt. er ved at klargøre i den nye Net- og mobilbank. Dem skal du fortsat klare fra den “gamle” Netbank. Det drejer sig om:
- Rediger faste betalinge
- Udenlandske overførsler
- Kontoinformation
- Tilbagebetalingsskema på lån- og kreditter
- Budgetskema
- Betalingsservice oversigt
Du tilgår den gamle Netbank nederst i menuen til venstre. Den gamle Netbank, kan ikke tilgås fra mobilen
Har du brug for yderligere hjælp?
Vores netbank er stort set identisk med Mobilbanken. Når du logger på Netbank første gang vil der være en introduktion til rådighed.
Vores hotline er klar til at hjælpe dig, hvis du oplever problemer med Netbanken eller mobilbanken. Hotline kan kontaktes på:
Tlf: 59489360
[email protected]
Netbank FAQ
For at få Net- og Mobilbank skal du være kunde i Nordfyns Bank.
- For at få adgang til Net- og Mobilbank skal du kontakte din rådgiver.
- Når din Net- og Mobilbank er oprettet, får du et velkomstbrev, og du kan herefter begynde at bruge Net- og Mobilbanken
- Har du allerede MitID, kan du logge på Net- og Mobilbank med det MitID, du allerede har.
- Hvis du ikke har MitID i forvejen, så opret det på MitID.dk.
Hvis du har mistanke om misbrug, kan du spærre din Net- og Mobilbank under menuen Indstillinger.
Spærring af din Net- og Mobilbank spærrer ikke dit MitID. Du spærrer hurtigst MitID HER
Vil du have notifikationer når der er nyt i Net- og Mobilbanken, kan du tilvælge dem under “Menu – Indstillinger – Notifikationer”.
- Nyt i Indbakken
Få besked om nyt dokument eller besked fra din rådgiver - Hold øje med ind konti
Få besked ved indbetaling eller overtræk på en eller flere konti - Investering
Få besked om gennemført eller slettet handel
I Indbakke i den nye Netbank er der i øjeblikket ikke en søgefunktion. Den er vi ved at oprette, Har du behov for at søge dokumenter frem, skal du i menuen til venstre vælge:
- ”Gammel Netbank”
- Tryk på kuverten øverst til højre
- Vælg Netboks og e-Boks
- Her kan der via ”Søg i Netboks” søges på dokumenter eller du kan finde et dokument i en af mapperne.
- Log på Net- og mobilbank (ikke mobilbank App)
- Gå til Gammel Netbank
- Klik på “Kuverten” hvert i topbjælken
- Klik på “eArkiv og eBoks”
- Klik på “Til- og fravælg breve”
- Marker de dokumenter du ønsker at fravælge
Betalingsservice-oversigten finder du under menuen Overfør, herunder finder du betalinger for indeværende måned. Vil du se næsten måneds betalinger, vælger du måneden via søg funktionen.
Udvid alle: her udvider du betalingerne og får vist betalingsmeddelelser.
Bilag: Vedhæftede bilag finder du til betalingen under posteringen.
I Netbanken under Investering vises som standard kun investeringer i dit eget navn.
Under ”Fuldmagter” kan du via ”Tilføj til dit overblik” tilvælge depoter til dit overblik. Det forudsætter naturligvis, at du har de fornødne fuldmagter hertil.
I Netbank kan du få vist kurser, papirer og depoter på følgende måde:
- Vælg Menu
- Vælg Investering
- Rul ned forbi grafen
- Der kan vælges ”Depoter” eller ”Værdipapirer”.
- Depoter viser de enkelte depoter og deres nuværende beholdningsværdi.
- Værdipapirer, her kan du i højre side trykke på de ”tre små streger” eller ”fire små firkanter”, og se forskellige detaljer afhængig af hvilke data, du foretrækker.
I Netbank kan du printe kontobevægelser således:
- Gå til Overblik
- Vælge konto
- Tryk på de små prikker under saldo øverst til højre
- Vælg “Eksporter bevægelser”
- Vælg den periode du ønsker
- Tryk “OK”
- Filen kan nu åbnes via pop-ud med Downloads og derefter printes
- Vælg kontobevægelser
- Tryk på de små prikker i toppen
- Vælg Kontodetaljer
- Her fremgår IBAN og BIC/SWIFT.
Renteoplysninger er en af de få funktionaliteter, som vi er i gang med at lægge ind i den nye Netbank. Har du brug for at se renteoplysninger, skal du nederst i menuen til venstre vælge:
- Gammel Netbank
- Gå til Overblik
- Vælg en konto
- Klik på ikon “I-kontooplysninger” ved saldo
- Her findes renteoplysninger
På kontobevægelser fremgår øverst ”Kommende betalinger” og ”Reservationer på kort”, der ikke er trukket endnu. Det vises for indeværende og kommende måned.
- Vælg kontobevægelser
- Gå til toppen via de små prikker
- Vælg ”Rediger listevisning”
- Tilvælg ”Vis saldo”
- Så er der saldo ved hver postering.
I Netbank kan du til- og/eller fravælge konti i overblikket. Rækkefølgen kan også ændres.
Til- og/eller fravælge konti:
- Gå til overblik
- Vælg de små prikker ved konti
- Vælg ”Rediger konti”
- Til- eller fravælg konti
Ændre rækkefølge:
- Tag fat i stregerne til højre for hver enkelt konto og træk op eller ned i rækkefølgen
Faste betalinger rediger du i menuen Overfør, vælg faste betalinger.
- opret en overførsel i Netbanken:
- Indtast beløb
- Vælg fra-konto
- Vælg til-konto – enten ”Egne konti” eller indtast reg.nr./konto nr. Herefter vises en oversigt over betalingen med dato, Tekst til egen konto og
Besked til modtager. - Det er muligt at ændre dato og tekster til egen konto og/eller besked til modtager.
I Net- og Mobilbanken er det den første konto i dit overblik, der standard er valgt som afsenderkonto ved overførsel.
Du kan ændre rækkefølge – se punktet ”Ændre rækkefølge på konti”.
Oprettelse af en udenlandsk overførsel er en af de få funktionaliteter, som vi er i gang med at lægge ind i den nye Netbank. Har du brug for at oprette en udenlandsk overførsel, skal du nederst i menuen til venstre vælge:
- Gammel Netbank
- Betal og overfør
- Udenlandsk overførsel
Oprettelse af overførsler mere end 6 mdr. frem i tiden, er en af de få funktionaliteter, som vi er ved at integrere i den nye Netbank. Indtil da, kan du gøre det i den gamle Netbank. I menuen til venstre vælger du:
- Gammel Netbank
- Betal og overfør
- opret overførsel
Den gamle Netbank udfases senest ved årets udgang 2024 og i øvrigt så snart, at de manglende funktioner alle er etableret i den nye Netbank
- Log på net- og mobilbanke
- Klik på Menu
- Vælg Profil
- Vælg Send skatteoplysninger og følg vejledningen
I menuen vælger du enten pension eller værdier i alt.
- Fra menupunktet pension vælger du “opdater”
- Fra menupunktet værdier i alt skal du gå til pension og her kan du i bunden af oversigten trykke på “opdater”
Din rådgiver får ikke besked om, at du har opdateret dine pensionsoplysninger, så hvis du gerne vil have rådgivning om din pension, så kontakt din rådgiver.
- Vælg: Pension
- Tryk på ”Udfyld dine helbredsoplysninger”
- Godkend med MitID
- Vælg: ”gå til Lethelbred”
- Indtast helbredsoplysninger og klik på næste
- Vælg: Giv tilladelse
- Godkend med MitID
- Klik på Menu
- Klik på ”Brevet” ud for rådgiver
- Vedhæft din legitimation til beskeden og send besked
Når du tilføjer dit kort til Google Pay skal du godkende med MitID, sådan tilføjer du dit kort:
- Åbn din mobilbank og log ind
- Tryk på “Kort” i menuen nederst i højre hjørne
- Vælg det betalingskort, du ønsker at tilføje
- Tryk på Google Pay under Mobilbetaling
- Tryk “Føj til Google Wallet” og følg guiden
Undervejs skal du godkende med MitID via din mobilbank
Når du tilføjer dit kort til Apple Pay skal du godkende med MitID, sådan tilføjer du dit kort:
- Åbn din mobilbank og log ind
- Tryk på “Kort” i menuen nederst i højre hjørne
- Vælg det betalingskort, du ønsker at tilføje
- Tryk på Apple Pay under Mobilbetaling
- Tryk “Føj til Apple Wallet” og følg guiden
Tilføj kort via Wallet:
- Åbn Wallet-appen på din iPhone
- Tryk på ‘+’ for at føje kort til Wallet og følg guiden i appen
Undervejs skal du godkende med MitID via din mobilbank, uanset hvilken måde du tilføjer dit kort.