Kort

Spærring af kort

Sådan spærrer du dit kort
Har du mistet dit kort, er kortet blevet stjålet eller har du mistanke om at andre bruger dit kort, skal det spærres med det samme. Du kan spærre dit kort i både Mobilbank og Netbank.

Sådan gør du i Mobilbank

  • Log på Mobilbanken
  • Vælg kort
  • Vælg det aktuelle kort
  • Klik spær ”spær kort”

Sådan gør du i Netbank

  • Log på Netbanken
  • Klik på punktet ”Forbrug og budget” i menuen
  • Vælg punktet ”kortoversigt”
  • Vælg ”spær kort” ud for det aktuelle kort

Du kan selv ophæve spærringen igen, hvis du finder kortet eller føler dig sikker på, at det ikke kan misbruges. Husk at gøre det inden for 14 dage efter spærringen. Hvis der går mere end 14 dage, kan dit kort ikke åbnes igen.

Uden for bankens åbningstid
Kontakt Nets som har åbent hele døgnet.
Husk altid at oplyse navn, adresse, og enten kontonummer, kortnummer eller CPR-nummer Hvis der er tale om tyveri, skal du også huske at kontakte politiet.

For Dankort og Visa/Dankort
Ring 44 89 29 29

For MasterCard
Ring 44 89 27 50