Digitale løsninger

Net- og mobilbank

Ny Net- og mobilbank er nu tilgængelig for privatkunder
Er du vant til at bruge vores Mobilbank vil det være gensynets glæde. Hvis du alene bruger Netbank, vil det selvsagt været en forholdsvis stor ændring. Men vi er sikre på, at du bliver glad for det nye, når det lige får lov at bundfælde sig.

Få ting er ikke tilgængelig i den nye Net- og mobilbank.
Der er nogle få ting, som vi pt. er ved at klargøre i den nye Net- og mobilbank. Dem skal du fortsat klare fra den “gamle” Netbank. Det drejer sig om:

  • Rediger faste betalinge
  • Udenlandske overførsler
  • Kontoinformation
  • Tilbagebetalingsskema på lån- og kreditter
  • Budgetskema
  • Betalingsservice oversigt

Du tilgår den gamle Netbank nederst i menuen til venstre. Den gamle Netbank, kan ikke tilgås fra mobilen

Har du brug for yderligere hjælp?
Vores netbank er stort set identisk med Mobilbanken. Når du logger på Netbank første gang vil der være en introduktion til rådighed.

Vores hotline er klar til at hjælpe dig, hvis du oplever problemer med Netbanken eller mobilbanken. Hotline kan kontaktes på:

Tlf: 59489360
hotline@nordfynsbank.dk

Netbank FAQ

For at få Netbank skal du være kunde i Nordfyns Bank.

  • For at få adgang til Netbank skal du kontakte din rådgiver.
  • Når din Netbank er oprettet, får du et velkomstbrev, og du kan herefter begynde at bruge Netbanken
  • Har du allerede MitID, kan du logge på Netbank med det MitID, du allerede har.
  • Hvis du ikke har MitID i forvejen, så opret det på MitID.dk.

Hvis du har mistanke om snyd eller andre har fået adgang til dine MitID-oplysninger, så skal du spærre dit MitID.

Du spærrer hurtigst MitID HER

Betalingsservice-oversigten er en af de få funktionaliteter, som vi er i gang med at lægge ind i den nye Netbank. Har du brug for at se BS-oversigten, skal du nederst i menuen til venstre vælge:

  • Gammel Netbank
  • Betal og overfør
  • Betalingsservice

Så kommer dine BS-oversigter frem

I Indbakke i den nye Netbank er der i øjeblikket ikke en søgefunktion. Den er vi ved at oprette, Har du behov for at søge dokumenter frem, skal du i menuen til venstre vælge:

  • ”Gammel Netbank”
  • Tryk på kuverten øverst til højre
  • Vælg Netboks og e-Boks
  • Her kan der via ”Søg i Netboks” søges på dokumenter eller du kan finde et dokument i en af mapperne.

I Netbanken under Investering vises som standard kun investeringer i dit eget navn.

Under ”Fuldmagter” kan du via ”Tilføj til dit overblik” tilvælge depoter til dit overblik. Det forudsætter naturligvis, at du har de fornødne fuldmagter hertil.

I Netbank kan du få vist kurser, papirer og depoter på følgende måde:

  • Vælg Menu
  • Vælg Investering
  • Rul ned forbi grafen
  • Der kan vælges ”Depoter” eller ”Værdipapirer”.
  • Depoter viser de enkelte depoter og deres nuværende beholdningsværdi.
  • Værdipapirer, her kan du i højre side trykke på de ”tre små streger” eller ”fire små firkanter”, og se forskellige detaljer afhængig af hvilke data, du foretrækker.

I Netbank kan du printe kontobevægelser således:

  • Gå til Overblik
  • Vælge konto
  • Tryk på de små prikker under saldo øverst til højre
  • Vælg “Eksporter bevægelser”
  • Vælg den periode du ønsker
  • Tryk “OK”
  • Filen kan nu åbnes via pop-ud med Downloads og derefter printes
  • Vælg kontobevægelser
  • Tryk på de små prikker i toppen
  • Vælg Kontodetaljer
  • Her fremgår IBAN og BIC/SWIFT.

Renteoplysninger er en af de få funktionaliteter, som vi er i gang med at lægge ind i den nye Netbank. Har du brug for at se renteoplysninger, skal du nederst i menuen til venstre vælge:

  • Gammel Netbank
  • Gå til Overblik
  • Vælg en konto
  • Klik på ikon “I-kontooplysninger” ved saldo
  • Her findes renteoplysninger

På kontobevægelser fremgår øverst ”Kommende betalinger” og ”Reservationer på kort”, der ikke er trukket endnu.  Det vises for indeværende og kommende måned.

  • Vælg kontobevægelser
  • Gå til toppen via de små prikker
  • Vælg ”Rediger listevisning”
  • Tilvælg ”Vis saldo”
  • Så er der saldo ved hver postering.

I Netbank kan du til- og/eller fravælge konti i overblikket. Rækkefølgen kan også ændres.

Til- og/eller fravælge konti:

  • Gå til overblik
  • Vælg de små prikker ved konti
  • Vælg ”Rediger konti”
  • Til- eller fravælg konti

Ændre rækkefølge:

  • Tag fat i stregerne til højre for hver enkelt konto og træk op eller ned i rækkefølgen

Hvis der er behov for at redigere en fast overførsel, skal du indtil videre gøre det i den gamle Netbank. I menuen nederst til venstre vælger du:

  • Gammel Netbank
  • Betal og overfør
  • Faste betalinger
  • Redigere, oprette og slette
  • opret en overførsel i Netbanken:
  • Indtast beløb
  • Vælg fra-konto
  • Vælg til-konto – enten ”Egne konti” eller indtast reg.nr./konto nr. Herefter vises en oversigt over betalingen med dato, Tekst til egen konto og
    Besked til modtager.
  • Det er muligt at ændre dato og tekster til egen konto og/eller besked til modtager.

I Netbanken er det den første konto i dit overblik, der standard er valgt som
afsenderkonto ved overførsel.

Du kan ændre rækkefølge – se punktet ”Ændre rækkefølge på konti”.

Oprettelse af en udenlandsk overførsel er en af de få funktionaliteter, som vi er i gang med at lægge ind i den nye Netbank. Har du brug for at oprette en udenlandsk overførsel, skal du nederst i menuen til venstre vælge:

  • Gammel Netbank
  • Betal og overfør
  • Udenlandsk overførsel

Oprettelse af overførsler mere end 6 mdr. frem i tiden, er en af de få funktionaliteter, som vi er ved at integrere i den nye Netbank. Indtil da, kan du gøre det i den gamle Netbank. I menuen til venstre vælger du:

  • Gammel Netbank
  • Betal og overfør
  • opret overførsel

Den gamle Netbank udfases senest ved årets udgang 2024 og i øvrigt så snart, at de manglende funktioner alle er etableret i den nye Netbank

Fra menuen vælger du:

  • Profil
  • Send skatteoplysninger

I menuen vælger du enten pension eller værdier i alt.

  • Fra menupunktet pension vælger du “opdater”
  • Fra menupunktet værdier i alt skal du gå til pension og her kan du i bunden af oversigten trykke på “opdater”

Din rådgiver får ikke besked om, at du har opdateret dine pensionsoplysninger, så hvis du gerne vil have rådgivning om din pension, så kontakt din rådgiver.

  • Vælg: Pension
  • Tryk på ”Udfyld dine helbredsoplysninger”
  • Godkend med MitID
  • Vælg: ”gå til Lethelbred”
  • Indtast helbredsoplysninger og klik på næste
  • Vælg:  Giv tilladelse
  • Godkend med MitID
  • Klik på Menu
  • Klik på ”Brevet” ud for rådgiver
  • Vedhæft din legitimation til beskeden og send besked